De service

De levering wordt georganiseerd door de school. Bij de start van het schooljaar zullen de toestellen, na het ondertekenen en indienen van de gebruikersovereenkomst, worden verdeeld.

We voorzien ook in begeleiding tijdens de eerste ingebruikname van het toestel. Die kan zowel op de dag zelf, als op een andere dag ingepland zijn. Meer informatie hierover krijgen de ouders en leerlingen eind augustus.

De garantie dekt alle problemen waarbij het toestel niet goed functioneert zonder dat er externe schade is aan het toestel.

De leerling ontvangt ten laatste de eerstvolgende werkdag een vervangtoestel. De reparatie wordt door de leverancier uitgevoerd conform de voorwaarden van het contract die de school heeft afgesloten. De leerling beschikt dus op elk moment over het toestel.

Het is de leerling niet toegestaan zelf herstellingen, aanpassingen of andere onderhoudswerkzaamheden aan een pen device uit te voeren, of anderen dan de school of de leverancier daarvoor in te schakelen.

De herstelling gebeurt tegen een forfaitair bedrag van 39 EUR.

Net zoals bij alle andere schadegevallen zal de verantwoordelijkheid bij de persoon liggen die de schade toebrengt.

Schade veroorzaakt door verwijtbare nalatigheid, opzet en bewuste roekeloosheid van de leerling komt volledig voor rekening van de leerling.

Tijdens de vakantieperiodes kunnen de ouders/leerlingen terecht bij de hersteldienst van de leverancier Signpost. Een overzicht van de servicecentra is hier te vinden.

Voor een afspraak dient men te bellen naar het nummer 03 327 30 75 of stuurt men een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het is eventueel mogelijk dat een technieker aan huis komt om het toestel na te zien.

Om de schooldata veilig te bewaren, wordt alles ook op OneDrive (in de cloud) bewaard. Alle bestanden worden automatisch gesynchroniseerd. Er staat tegelijk een kopie op de harde schijf van de laptop, zodat de leerling ook steeds offline kan verder werken. De leerling hoeft deze data dus niet extra te back-uppen.

Wij leren de leerlingen om met dit systeem te werken. Bewaren ze bestanden buiten dit systeem om (persoonlijke data), dan is dit op eigen verantwoordelijkheid. Wanneer een herinstallatie nodig is, worden deze persoonlijke gegevens verwijderd. Van deze data maakt de leerling dus best wel een back-up.

De school is nooit verantwoordelijk voor bestanden die een leerling kwijtspeelt.

Er is een diefstalverzekering inbegrepen, louter voor diefstal buiten het schooldomein. Het moet gaan over een diefstal met braak of onder bedreiging. Ook moeten ouders over een aangifte van de politie beschikken om van deze garantie te genieten. De franchise bedraagt 39 EUR.

Leerlingen moeten natuurlijk zorg dragen voor het toestel dat eigendom is van de school.

Verlies is in principe verzekerd, voor zover dit niet te wijten is aan verwijtbare nalatigheid.

Bij verlies van enkel de pen koopt de leerling via de school een nieuwe pen aan.